Hafta İçi: 09:30 - 17:00

Kadın Hastalıkları

Jinekoloji ,kadın sağlığı ve hastalıkları ile ilgilenir. Ayrıca üreme sağlığı, çiftlerin istediği zaman istediği sayıda çocuk sahibi olabilmesi için gerekli önerilerde bulunur gerekirse doğum kontrol yöntemleri hakkında bilgilendirme ve uygulamalar yapar infertilite problemi varsa da çiftlerin sağlıklı çocuklara sahip olması için gerekli tedavileri uygular. Sadece hastalık döneminde değil rutin kontroller içinde jinekoloğunuza gitmelisiniz.

Kadın hastalıkları uzmanı tarafından yapılan  jinekolojik muayene sırasında hastanın durumuna göre vulva denen dış genital organlara, vajinaya, serviks yani rahim ağzına rahim ve yumurtalıklara bakılır. Öncelikle detaylı anamnez alınır gebelik ve düşük öyküsü, korunma yöntemleri, adet düzeni değerlendirilir.

Hasta menopozda ise adetten kesilme süreci ateş basması, vajinal kuruluk, kemik erimesi bulguları yanısıra aldığı tedaviler ve hormon replasmanı açısından değerlendirilir.

Kadın hastalıkları olarak en fazla görülen  hastalıklar şunlardır: adet düzensizlikleri, ağrılı adet görme, myom uteri, yumurtalık kistleri, endometriyozis, vajinal enfeksiyonlar(vajinit), genital herpes , genital siğil HPV enfeksiyonu, cinsel fonksiyon bozuklukları, idrar kaçırma.infertilite ve menopozdur.

Bu durumların bir çoğuna erken tanı konularak ve uygun müdahaleler yapılarak kadın yaşam kalitesini artırmak mümkün olabilmektedir.

KADIN HASTALARIMIZ İÇİN RUTİN TAKİPLER NE KADAR ZAMANDA YAPILMALIDIR VE NELER YAPILMALIDIR?

Eğer ciddi bir jinekolojik problem yoksa en az yılda bir defa rutin takipler , muayene, ultrason ve smear testi önerilmektedir. Bazı yumurtalık kistleri fonksiyonel yani adet dönemleri sonrası kaybolabilen kistlerdendir 1-2 ay sonra adet bitimi kist kontrolleri yapılabilir. Myom uterisi olan hastalarda myom büyüklükleri yaptığı şikayetlere göre uygun sıklıklarda ama en az 6 ayda bir kontrol olmalıdır.

Gebelik yaşını ertelemiş çiftlerin özellikle  doğurganlık parametrelerini kontrol ettirmesi gerekir çünkü yumurtalık rezervi çok azaldıktan sonra yapılan en etkin tedaviler bile yeterli olmayabilir.

Sayfalar

Veri Sorumlusu ve İlgili Kişi Bilgi Talep Yöntemleri
      UZM. DR. GİZEM YILDIRIM Kişisel Verilerin İşlenmesi Aydınlatma Metni  Değerli Ziyaretçimiz Kişisel
EĞİTİMLER